Mijn lijst met blogs

maandag 26 maart 2012

259

Vorig jaar ging het niet helemaal vlekkeloos met het boeken van de vakantie. Ik was het min of meer vergeten, maar nu ik er over teruglees weet ik het weer. Toch best handig zo’n blogsite.
In nummertje 085 beschreef ik vorig jaar dat we een leuk vakantiepakketje hadden gevonden op internet – huisje in the middle of nowhere op Mallorca met huurauto en privézwembad – maar dat het online boeken lastig ging omdat de boekingssite er uit lag. Na wat telefoontjes en een chatsessie kwam alles op zijn pootjes terecht. D-reizen regelde alles en een week voor vertrek lagen de tickets en vouchers netjes klaar in de D-reizenwinkel ‘om de hoek’.

Dit voorjaar startten we weer tijdig een sneuptocht op het internet naar een soortgelijk vakantiepakket: een huisje in the middle of nowhere met huurauto en privézwembad op een zonnig eiland. En… we vonden niets. Griekse eilanden vallen wat mij betreft voorlopig even af (straks weer een staking), op de Canarische eilanden staan de huisjes vaak niet in the middle of nowhere maar op een park (troosteloos), Mallorca en Gozo hebben we al gehad, en andere bestemmingen worden niet in een kant en klaar pakket aangeboden.
Dat betekent dat alle onderdelen – vlucht, zomerhuis met zwembad en huurauto – apart gezocht en geboekt moeten worden.
Dat kan.
Maar dat kan niet iedereen!
En: dat wil zeker niet iedereen… Ik heb er totaal geen lol in om eindeloos op internet te zoeken, prijzen te vergelijken, data, tijden en beschikbaarheid te noteren, onderdelen met elkaar proberen te matchen etc. etc.
Gelukkig zijn er mensen die dat wél kunnen, willen en leuk vinden, namelijk medewerkers in de D-reizenwinkel ‘om de hoek’!

Vanmiddag togen we rond het middaguur naar de reiswinkel waar het bijzonder rustig was. Eigenlijk zat er maar een medewerkster achter de balie en was er geen enkele klant.
Vaardig klikte en tikte de medewerkster van D-reizen op allerlei websites en we reisden in gedachten van de Kroatische eilanden naar de Balearen en vonden een mooie stek op Menorca. We hadden het al bijna geboekt toen mijn lief zo slim was om uit te zoomen op google maps… en hij zag dat het huisje naast het vliegveld staat. Soms moet een mens concessies doen, maar een vakantie naast een start- en landingsbaan van een intensief in gebruik zijnd vliegveld… dat gaat te ver.
We vlogen verder over de Canarische eilanden terug naar de Middellandse zee en kwamen uit op Sicilië! In- en uitzoomend op google maps leken er geen adders onder het gras te zonnen.
Ruim twee en een half uur nadat we D-reizen binnenstapten en we met een hele vaardige medewerkster aan de zoektocht waren begonnen, hadden we onze vakantiebestemming gevonden! Woehoe!

Inmiddels was het kwart voor drie en ver na onze lunchtijd én die van de mevrouw van D-reizen. We stelden voor dat wij even een broodje gingen eten op een terras en zij ook even haar verlate lunchpauze zou gaan houden. Om vier uur waren we terug en had ze haar lunchpauze gehad en was ze alweer druk allerlei zaken aan het uitzoeken en vastleggen voor onze vakantie.

Soms is het bestellen van producten en diensten via internet heel handig, snel en verleidelijk. Toch probeer ik het tot een minimum te beperken. Ik gun de zelfstandige detaillist een boterham en haal mijn cd’s dus het liefst bij Wobbe en mijn boeken bij Van der Velde. Maar ik moet toegeven dat ook ik wel eens iets bestel bij bol.com omdat die ook ’s avonds open is en ik dan niet de regen in hoef. Vandaag besefte ik meer dan eens dat het persoonlijke contact, het overleg met een vakmens, het langsgaan in een winkel in de stad zoveel handiger, leuker en beter is.

Nogmaals bedankt, D-reizenmedewerkster!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten