Mijn lijst met blogs

maandag 9 januari 2012

248

In blog 243 schreef ik over een mogelijk thema voor een nieuwe blogpagina, namelijk de issuekalender.  
Met de zinnen “Ja, die issuekalender 2012 zou nog wel eens heel goed van pas kunnen komen.
Goed bewaren!” sloot ik de blog af. Met andere woorden: geen inspiratie voor een ‘dagelijks’ stukje tekst? De issuekalender zal uitkomst bieden. En dat is dan nog net iets minder erg dan een blog volschrijven over ‘geen inspiratie hebben’. Dat is pas écht uitgekauwd!

Anyways… vandaag de issuekalender geopend – ja zo’n dag – en zag daar staan:
9 – 14 januari Week van het Vermiste Hart
Er ging geen lampje branden…
Tijd om op onderzoek uit te gaan op internet!
Ik stuit als eerste op een nieuwsbericht van 26 oktober 2010 op de site van de hartstichting:

Week van het vermiste hart voor opsporing hartpatiënten
Van 1 tot 7 november is het de week van het vermiste hart. Patiënten met een aangeboren hartafwijking tussen de 20 en 50 jaar wordt dringend verzocht zich te melden op www.8000vermisten.nl.
De organisator is CONCOR, een project van het Interuniversitair Cardiologisch Instituut Nederland en de Nederlandse Vereniging voor Cardiologie (NVVC). De Hartstichting ondersteunt dit initiatief.

Het eerste dat ik vind is dus een zwaar verouderd bericht.
Tijd om verder te surfen op die site van CONCOR. Ook daar het persbericht van oktober 2010 als meest recent artikel en twee filmpjes uit 2009.

Derde onderzoeksgebied: twitter. De termen ‘vermist hart’ levert precies een tweet op… van het account @issuekalender. In de tweet staat een link naar de website van de Hartstichting.
Maar lieve schatten… daar staat niets op over een Week van het Vermiste Hart 2012!
Alleen iets over november 2010!
Het is nu namelijk helemaal geen Week van het Vermiste Hart!
(volgens mij)

Gaaf zo’n issuekalender 2012… in week twee gaat het al mis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten