Mijn lijst met blogs

woensdag 16 mei 2012

266

Op het moment dat ik de koffer bijna gepakt had en nog even snel de laatste dingen moest doen voor mijn vertrek, ging de deurbel. Daar had ik dus héél even geen zin in en tijd voor. En ik had met niemand afgesproken dus wat dat betreft zou ik niemand écht teleurstellen wanneer ik niet open zou doen. Bij het naar buiten lopen met mijn gepakte koffertje voor een weekend schrijfcursus op Terschelling, opende ik nog even ‘in de loop’ de brievenbus. Er lag een briefje in van PostNL… het was dus de postbode geweest die iets wilde bezorgen. Op het briefje stond een 06-nummer dat ik tot 13.00 uur dezelfde dag kon bellen. “Ik kan er met een half uur weer zijn”, zei de medewerker van PostNL. Een veerboot wacht niet op nieuwsgierige vrouwen die graag willen weten wat de PostNL-medewerker te bezorgen heeft dus ik zei dat hij het pakketje bij het postagentschap kon afleveren en dat ik het over drie dagen zelf zou afhalen.

Maandagochtend 08.45 uur: ik lever het afhaalbewijs van het pakketje in bij het postagentschap. Geen idee hebbend van wat het zou kunnen zijn, kijk ik nieuwsgierig naar het kleine, platte pakje dat bij het postagentschap tevoorschijn komt. Zo plat dat het gemakkelijk door een brievenbus past. Het ging niet om de grootte waarvoor de PostNL-medewerker aangebeld had, maar er moest voor getekend worden!

Pas toen ik ‘Energizer’ op de bubbeltjesenvelop zag staan ging er een lampje branden… Zeker een maand geleden bedacht ik in de supermarkt dat ik scheermesjes moest hebben. Voor mezelf, voor de benen en de oksels. De keuze was niet reuze dus ik kocht een pakket met 10 Wilkinson wegwerpmesjes + vijf gratis. Nou ja, dat ‘gratis’ geloof ik niet zo, maar ach. Het geheel was niet duur… en toen had er eigenlijk een klein lampje moeten gaan branden.
De eerste keer dat ik een mesje wilde gebruiken bleken er twee helemaal ‘verwrongen’ te zijn. Alsof ze gesmolten waren. Duidelijk een gevalletje: productiefoutje.
Ik zocht op internet een adres van de klantenservice van Wilkinson, want op de verpakking stonden wel heel ‘exotische’ oorden. Op school heb ik namelijk ooit bij ‘kwaliteitszorg’ geleerd: een klacht is een kans op verbetering! Ik schreef in een briefje dat ik mij ervan bewust was dat ik wegwerpscheermesjes had gekocht maar dat ik er vanuit ging dat dat wegwerpen na gebruik was en niet vóór.

Er gingen weken voorbij waarin ik niets hoorde van Wilkinson… Ik was het al helemaal vergeten tot afgelopen vrijdag dus, toen de PostNL-medewerker op de stoep had gestaan met wat bleek: vijf nieuwe scheermesjes! Ontzettend netjes van Wilkinson / Energizer natuurlijk, alleen… dat lampje dat niet bij mij was gaan branden was het lampje: goedkope scheermesjes zijn niet zo goed! Het lampje: met goedkope scheermesjes haal je je benen en oksels open… Achttien scheermesjes die ik alsnog vóór gebruik ga wegwerpen.

Maar wel héél tevreden over de klantenservice van Wilkinson!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten