Mijn lijst met blogs

donderdag 17 mei 2012

267

Vrijdag 11 mei vertrok ik voor de zoveelste keer naar Terschelling, voor een schrijfweekend op de Folkshegeskoalle: schrijfles van Akky van der Veer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akky_van_der_Veer).
Zondag 13 mei keerde ik weer helemaal opgeladen en geïnspireerd terug op de vaste wal (dat is wat theatraler opgeschreven dan het in werkelijkheid is, hoor).

Tijdens het jaarlijkse schrijfweekend voer ik de opdrachten uit in het dialect: Bildts. Een van de opdrachten: schrijf een rondeel over een verwachting. De opbouw van deze rondeel:
Regel 1, 4 en 7 zijn hetzelfde, en hierin moet de verwachting staan.
Regel 2 en 8 zijn hetzelfde, en hierin moet het woordje ‘ik’ staan.
Regel 3 moet een vergelijking bevatten.
Regel 5 en 6: naar eigen inzicht.

En dit is wat ik ervan gebakken heb (rondeel is niet mijn favoriet, moet ik er meteen even bijzetten):

Sou-y d’r weze,
at ik d’r ok bin,
anspoelend as bút an ‘e dyk.
Sou-y d’r weze,
at ik útkyk,
naar ’n nij begin.
Sou-y d’r weze,
at ik d’r ok bin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten