Mijn lijst met blogs

vrijdag 18 mei 2012

273

Vrijdag 11 mei vertrok ik voor de zoveelste keer naar Terschelling, voor een schrijfweekend op de Folkshegeskoalle: schrijfles van Akky van der Veer(http://nl.wikipedia.org/wiki/Akky_van_der_Veer).
Zondag 13 mei keerde ik weer helemaal opgeladen en geïnspireerd terug op de vaste wal (dat is wat theatraler opgeschreven dan het in werkelijkheid is, hoor).

Tijdens het jaarlijkse schrijfweekend voer ik de opdrachten uit in het dialect: Bildts. Een van de opdrachten: schrijf zoveel mogelijk woorden met een ‘k’ op. Kies zes zelfstandig naamwoorden en zes werkwoorden. Gebruik naast deze 12 woorden met een ‘k’ nog twaalf woorden en maak een ‘onzingedicht’. Het gaat namelijk niet om de inhoud, maar om de klank!
Ik heb het volgende geschreven, dat wel degelijk ook een inhoud heeft…

Kavia
Kines klappe de kavia
met ’t koppy tun ’t kninehokky
late ‘m krepere, kleve.
Kuiere over ’t kuierpaad
naar ‘e kremasy
kletse, knokke en leve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten