Mijn lijst met blogs

donderdag 17 mei 2012

268

Vrijdag 11 mei vertrok ik voor de zoveelste keer naar Terschelling, voor een schrijfweekend op de Folkshegeskoalle: schrijfles van Akky van der Veer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akky_van_der_Veer).
Zondag 13 mei keerde ik weer helemaal opgeladen en geïnspireerd terug op de vaste wal (dat is wat theatraler opgeschreven dan het in werkelijkheid is, hoor).

Tijdens het jaarlijkse schrijfweekend voer ik de opdrachten uit in het dialect: Bildts. Een van de opdrachten: zoek een krantenkop uit die op twee manieren gelezen kan worden. Op de manier waarop deze is bedoeld én op een letterlijke, kolderieke manier. Schrijf vervolgens een artikel waarbij de kop dus verkeerd ‘geïnterpreteerd’ wordt. Dit is wat ik heb geschreven naar aanleiding van een krantenkop in de Leeuwarder Courant:

Magere opkomst bij fusieavond Harlingen
Harlingen – Op ’n informasyaven fan ‘e lokale ferening foor mînsen met ’n eetprobleem binne guster ’n hondert leden ôfkommen. De aven, organiseert deur ‘e ôfdeling Noordwest-Frysland gong over ‘e fusy fan ‘e lokale klups tot ’n regionale, Frise ferening. “Deur ons krachten te bunnelen dinke wy meer gewicht in ‘e skaal te legen en ’n ferening te krijen met meer body,” saai de beoogd foorsitter. Opfallend waar ‘e ônderferteugenwoordiging fan ‘e leden met Obesitas op ‘e informasyaven. Foorsitter Damstra: “Dat fiel my al wat of”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten