Mijn lijst met blogs

vrijdag 18 mei 2012

272

Vrijdag 11 mei vertrok ik voor de zoveelste keer naar Terschelling, voor een schrijfweekend op de Folkshegeskoalle: schrijfles van Akky van der Veer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akky_van_der_Veer).
Zondag 13 mei keerde ik weer helemaal opgeladen en geïnspireerd terug op de vaste wal (dat is wat theatraler opgeschreven dan het in werkelijkheid is, hoor).

Tijdens het jaarlijkse schrijfweekend voer ik de opdrachten uit in het dialect: Bildts. Een van de opdrachten: schrijf een Elf. Een elf bestaat uit elf woorden, in de volgende ‘compositie’:

----
----   ----
----  ----  ----
----  -----  ----  ----
----

Een soort kerstboompje.
Ik ben niet goed in ‘Elfen’ maken, dus dan wordt het al snel wat flauw aanklooien…

Roy
lang haar
smel, onhandig liif
fingers op ‘e basgitaar
pubertiid

--+--

Ruug
swart, wit
poaten fol drek
niet op ‘e bank
Sam

--+--

Pântsyfol
hyt, heerlik
al efys trekke
met ’n bitsy melk
babytee

--+--

Bril
road, swart
poatsys om glâzen
kyk in ’t rônd
Swaan

--+--

Boek
lêgend leze
foor ’t slapen
as os, marmot of roas
Welte!

--+--

Muus
stikky kees
lekker en sacht
faltsy in ‘e nacht
Pats

Geen opmerkingen:

Een reactie posten