Mijn lijst met blogs

zaterdag 17 december 2011

240

In blog 068 schreef ik al eens over Wobbe: de man die muziek ademt, waarbij muziek door de aderen stroomt en waarvan het hoofd vol is van muziek. En dan hebben we het niet over alle muziek maar over goede muziek! Muziek dat weinig tot helemaal niet in de bakken bij de grote ketens staat. Naast muziekkenner en CD-verkoper is Wobbe ook eigenaar van een onafhankelijke platenmaatschappij: Universe productions. En dan hebben we het niet alleen over goede muziek… want ook Wobbe moet eten.

Vandaag had ik een autoritje van twee keer drie kwartier in het vooruitzicht, en ik had zin in kerstmuziek! Ik schreef het al in blog 238: in de auto heb ik in deze tijd van het jaar behoefte aan Mariah Carey, Wham, John Lennon en Slade en zo. Nu had ik bij de Blokker de dubbelaar van € 14,95 kunnen kopen waar al die ‘klassiekers’ op staan, maar wanneer ik muziek koop doe ik dat liever niet bij een keten. Dat doe ik liever bij een zelfstandig ondernemer als Wobbe. En zo liep ik schoorvoetend naar binnen… want in de winkel van Wobbe staan uiteraard geen kerst-CD’s uitgestald. Ik had een bijna beschamende vraag en was niet de enige in de zaak…

“Wie zoekt zal vinden”, zei Wobbe en “Kan ik helpen?”
“Nou dat denk ik niet, maar ik gun u meer een verkoop dan een keten, dus heeft u een héle foute kerst-CD?”
Nou, daar moest Wobbe heel even over nadenken, en een andere klant die op mij moest wachten keek mij aan met een ontzettend hautaine blik. Alsof hij dacht: “Hoe durf je deze man daar naar te vragen!”
Wobbe liep richting het magazijn en zei onderweg: “Misschien is deze zaak wel wat te goed voor een heel foute kerst-CD.” Nou dat vond de hautainkijkende meneer een goeie hoor! Ik legde nog een keer uit dat ik daar ook vanuit ging maar dat ik hem méér een verkoop gunde dan een keten. Dat kon Wobbe erg waarderen! Daar had ik helemaal gelijk in!
In no-time kwam Wobbe terug met een dubbel-CD: Christmas Classics, met een vreselijke afbeelding van een gouden engelenbeeldje er op. Perfect dus!
Een kleine greep uit de nummers:
Carpenters – Sleight Ride
Louis Armstrong – Christmas in New Orleans
Kenny Rogers – Christmas is my favourite time of the year
Willie Nelson – What a Merry Christmas this could be
Andrew Sisters – Winter Wonderland
Fats Domino – Siver Bells
Jackie Wilson – White Christmas

Ik rekende af, liep naar huis en haalde daar de nieuwe aanwinst uit het plastic zakje. En wat schetste mijn verbazing: op de achterzijde stond het logo van het label… Universe!

Hilarisch!
Misschien is deze zaak wel wat te goed voor een heel foute kerst-CD…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten