Mijn lijst met blogs

donderdag 29 december 2011

243

In blog 187 vroeg ik mij al eens af wat ik zou kunnen gaan doen, wanneer ik straks de 365 blogs heb geschreven voor deze (gelijkluidende) blogpagina. Ik zocht naar een nieuwe opdracht voor mezelf, en dacht aan 100 blogs over een onderwerp. Het thema 'eten & drinken' kwam langs in mijn gedachten, en ‘Leeuwarden’. Op mijn opmerking dat suggesties voor een nieuwe opdracht of nieuw thema welkom zijn, heb ik tot op heden geen reactie(s) ontvangen. Maar wat niet is, kan nog komen nietwaar!?

Inmiddels heb ik wel zelf nog een mogelijk thema bedacht voor de volgende reeks (nadat ik de 365 vol heb – nog 122 te gaan). Deze week kreeg ik namelijk de Issuekalender 2012 onder ogen. Op die poster (ik kreeg ‘m op papier, maar hij staat ook gewoon op het internet – LINK) staan de speciale dagen, weken en maanden aangegeven.

Van ‘vroeger’ op de lagere school weet ik dat ‘de week van het brood’ bestaat. En ook de borstkankermaand – oktober – is de afgelopen jaren flink bekend geworden (en is inmiddels ook door wat minder positieve berichten veel in het nieuws geweest). De diverse collecteweken ken ik ook: hartstichting, astma, maag/lever/darm, diabetes etc. etc.
Maar dan zijn er nóg heel veel bijzondere weken en dagen… gebombardeerd door voornamelijk ondernemers, brancheverenigingen, goede doelen en humoristen (denk ik).

Echt voor bijna elke dag is wel een ‘issue’.
Neem alleen al de eerste maand van 2012:
          Nieuwjaarsdag
          Wereld Braille Dag
          Werelddag voor Oorlogswezen
9 – 15    Week van het Vermiste Hart
15         Wereld Religie Dag
15 – 22  Week van het Gebed
17         Dag van de Media
17         Dag van het Jodendom
18         Het Nationaal Voorleesontbijt
18 – 28  De Nationale Voorleesdagen
21 – 22  De Nationale Tuinvogeltelling
22 – 28  Europese Baarmoederhalskanker Preventieweek
23 – 27  Week van de Slokdarmkanker
25         Tegenovergestelde Dag
26         Dag van de Zorgverzekeraars
26         Nationale Gedichtendag
27         Internationale Herdenking van de Holocaust
28         Europese Dag van de Privacy
29         Wereld Yoga Dag
29         Wereld Lepra Dag
31         start Week van de Gastronomie

Wat ik mij moet voorstellen bij de ‘Week van het Vermiste Hart’ of de ’Tegenovergestelde Dag’ weet ik niet. Maar dat zou ik kunnen uitzoeken.
En ik heb er daarna ook vast en zeker wel een mening over. Daar zit ik niet over in.

Ja, die issuekalender 2012 zou nog wel eens heel goed van pas kunnen komen.
Goed bewaren!

1 opmerking:

  1. haha leuke post! issuekalander 2012, als ik dat zou volgen zou ik helemaal in tijdnood komen!!

    __________________________________
    xx From the Netherlands
    Twitter: @Mouniaaa20

    BeantwoordenVerwijderen