Mijn lijst met blogs

zaterdag 6 augustus 2011

187

Ik denk dat ik zo realistisch moet zijn - hoewel het nog geen 31 december 2011 is - dat ik mijn doel van 365 blogs schrijven in het jaar 2011, waarschijnlijk niet ga halen. Ik ben nu zo’n 30 achter op schema en dat betekent dat ik tot het einde van het jaar gemiddeld 1,2 blog per dag moet schrijven. Dat is op zichzelf nog wel te doen, maar juist omdat ik in de afgelopen maanden gemiddeld 0,86 blog per dag heb geschreven, is het niet heel waarschijnlijk dat ik dat ga doen. Nu moet ik zeggen dat ik het geen ramp vind, wanneer ik het niet helemaal haal. Ik ben ook tevreden wanneer ik ergens in februari 2012 op 365 blogs zit. Maar heel veel later moet het ook niet worden.

Waarom trouwens dit idiote streven in beginsel? Omdat ik weet dat ik heel graag schrijf en mij meer happy voel met schrijven dan met zonder schrijven (dat is een bijzondere zin), maar dat ik een stok achter de deur nodig heb om regelmatig te schrijven. En ook al vind ik het dan niet erg dat ik het niet helemaal haal, blijft die zogeheten stok werken. Best wel gek: als opdrachtgever van mezelf zou ik de opdracht heel gemakkelijk drastisch kunnen wijzigen of kunnen intrekken. Maar dat doe ik dan weer niet.

Anyways, ergens in februari is het klaar. En dan?
Dan geef ik mezelf een nieuwe opdracht!
Ik weet al wel dat het een ander aantal wordt. Ik denk aan 100 blogs in 2012.
En ook weet ik dat ik dan blogs ga schrijven die allemaal binnen een bepaald thema passen.
Maar welk thema?

Van de inmiddels geschreven 186 blogs gaan minstens:
- vier over een bezoek aan een museum of tentoonstelling
- vier over taal
- acht over reclame
- tien over eten en/of drinken
- vijftien over een vakantie of weekend weg
- vijftien over het vrijwilligerswerk (ouderen bezoeken)
En spelen minstens 50 zich af in Leeuwarden.

Dat laatste onderwerp biedt absoluut mogelijkheden. Het onderwerp ‘eten & drinken’ vind ik ook best wel interessant en zorgt absoluut voor een - verschrikkelijke woord - uitdaging!
Ik kan er nog even over nadenken.
Suggesties zijn welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten