Mijn lijst met blogs

dinsdag 30 augustus 2011

213

"Wilt u ook uw pakjes <...> mee?"
Ik verstond niet goed wat de kassadame bij de Coop (spreek uit Co-op) zei, maar begreep haar wel: de dingetjes waarvan de Coop hoopt dat het een rage wordt, waardoor de klanten massaal toestromen (en blijven). Dit keer kan er gespaard worden voor triqo-stukjes. Bij besteding van € 10,- krijgt de klant een zakje met wel één (1, uno, ien, one) stukje plastic in de vorm van een vierkant of een driehoek en waarvan een zijde ongeveer zes centimeter is. Door een vernuftig kliksysteem zijn die plasticjes met elkaar te verbinden. Uiteraard zijn er extra, gratis, zakjes met een stukje plastic te krijgen bij actieproducten.
 
Ik wilde wel eens weten wat het nieuwste supermarkt-hebbedingetje inhield en zei: "Ja".
Door het actieproduct 'pak Roosvicee' was ik in een klap de trotse bezitter van drie stukjes plastic: een rood vierkant, een zwart vierkant en een blauwe driehoek. Die heb ik nu aan elkaar geklikt en... heb een compleet nutteloos dingetje liggen...
 
Op promoplaatjes van de triqo - want zo heet zo'n plastic plaatje met drukknopen - zie ik kinderen met enorme bouwwerken staan: piramides, huizen, kubussen zo groot als zichzelf, kerken, kastelen. Zo'n gevaarte is toch zeker goed voor 200 plastic plaatjes. Maar dan moet je ook maar net de juiste vorm en kleur krijgen... Dat betekent boodschapjes ter waarde van € 4000,- min de triqo's voor de actieproducten = ongeveer 20 weken sparen wil je iets leuks kunnen maken en niet een nutteloos driehoekjes zoals nu voor mij op tafel ligt.
Twintig weken sparen, terwijl de actie precies zes weken duurt!
Ik heb geen idee of de triqo aanslaat, misschien zit ik er helemaal naast, maar dit lijkt mij gedoemd te mislukken. Een spaaractie moet naar mijn idee wel een beetje 'realistisch' zijn. Er moet een reële kans zijn om een niet al te buitensporig doel te kunnen behalen. Anders is de lol er snel af. En ja, er zijn triqo's bij te kopen, maar het moet natuurlijk wel gratis zijn.
Sparen = sparen en kopen = kopen. Twee verschillende dingen dus. 
 
Maar misschien zit ik mis...
Iemand nog geïnteresseerd in drie gratis triqo's van mij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten