Mijn lijst met blogs

woensdag 3 augustus 2011

182

Het was even stil op de blogpagina 365… geen vakantie, maar een lichamelijk akkefietje waarvoor ik even onder het mes moest, een nachtje in het MCL mocht vertoeven en waarvan ik in mijn ogen best lang moet herstellen. Laptoppen ging even niet, met pen en papier schrijven wel, dus het ‘bloggen’ ging min of meer door…
180 t/m ? zijn ‘ziekteblogs’

Ik val van de ene in de andere verbazing, nu ik gedwongen thuis lig en de dagen moet slijten met bijvoorbeeld lezen, sudoku’s maken en tv kijken. Die verbazing ontstaat tijdens het zappen op tijden waarop ik normaalgesproken nooit televisie kijk.
Om mensen warm te maken voor de digitale zender Consumenten24, wordt een aantal programma’s op Nederland 2 vertoond. Op Consumenten24 zijn bekende en minder tot niet-bekende consumentenprogramma’s (terug) te zien zoals Kassa,  Radar, Keuringsdienst van Waarde, de groeten van Max en allerhande programma’s over producten, consumeren en consumenten. Best interessant… tot er een soort ‘talkshow’ wordt gestart. Presentator/gespreksleider Floris Wijers heeft een producent in de studio en het blijkt een maker te zijn van een product waar je héél lang over kunt praten… de stofzuiger. Althans, deze twee heren kunnen eindeloos praten over filters, over stofzuigerzakken, over de stofzuigers zonder zakken…

Ik word er lacherig van…

Naast de tv is – zo liggend op de bank – mijn smartphone mijn grote vriend. Op het internet zoek ik naar Floris Wijers die ik nog nooit eerder heb gezien op tv en die mij heeft verbaasd omdat hij zo’n lang gesprek kan voeren over stofzuigers. Op de site van Consumenten24 wordt Floris voorgesteld:

Floris Wijers wist al op jonge leeftijd wat hij wilde worden: balletdanser. Zijn droom werd werkelijkheid; hij studeerde af aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en danste aansluitend een aantal jaar bij Ballet du Nord, een Frans gezelschap waarmee hij optrad in Frankrijk en daarbuiten (ondermeer New York).
Terug in Nederland, schreef hij voor diverse bladen over dans. Na een avondstudie aan de HEAO, werkte hij jarenlang als trainer communicatievaardigheden en schreef diverse boeken over communicatie- en managementtechnieken.
In 1995 startte Floris bij televisie- en internetproducent Cameo Media, waar hij verschillende functies bekleedde. Zeven jaar later maakte hij de overstap naar de VARA. Floris presenteert sinds 2005 het Consumentennieuws en andere programma’s op Consumenten24.

Nah, ook wel weer verbazend (of verrassend).

1 opmerking:

  1. Ik hie dy al mist... Betterskip Forina!
    Frou_Postma, Eastermar

    BeantwoordenVerwijderen