Mijn lijst met blogs

maandag 5 september 2011

218

Toch jammer dat mijn blog en tweets maar door een kleine groep mensen worden gelezen en gevolgd. Laat ik het een select gezelschap noemen J Wanneer ik namelijk een hele schare lezers en volgers had gehad, dan had ik een actie op touw kunnen zetten.

Gisteren ontving ik een e-mail met de aankondiging dat er weer gestemd kan worden op de NS Publieksprijs. Stemmen kan tot en met 13 oktober – dat is best lang – op een van de zes genomineerden, óf de stemmer kan een eigen titel aandragen en daar zijn stem op uitbrengen. De zes genomineerden – geselecteerd door een comité van boekverkopers en bibliothecarissen – zijn:

- Arthur Japin – Vaslav
- Peter Buwalda – Bonita Avenue
- David van Reybrouck – Congo
- Herman Koch – Zomerhuis met zwembad
- Dick Swaab – Wij zijn ons brein
- Esther Verhoef – Déjà Vu

Laat helder zijn: ik gun ze allemaal de NS Publieksprijs.
Ik gun hen allemaal de publiciteit die hoort bij de titels ‘winnaar NS Publieksprijs’ en ‘Boek van het Jaar’.
Ik gun hen allemaal het beeldje van Jeroen Henneman, de cheque van € 7500,- en het NS Jaarabonnement ter waarde van € 5653,-. Want het is wel even een abonnement voor de 1e klas! Dat laatste vind ik zo’n bijzonder lollige prijs…
Anyways, ik gun het hen allemaal, maar… ik gun het Gerbrand Bakker het meest! Want die schrijft pas echt sublieme boeken!
Hij staat alleen niet in het rijtje genomineerden...
Tijd om een eigen titel aan te dragen: De Omweg. Uitgebracht in september 2010, het is een oorspronkelijk Nederlands boek, ik zeg: het voldoet aan de voorwaarden.

Met andere woorden, graag was ik de actie ‘laat Gerbrand Bakker de NS Publieksprijs winnen’ gestart! Doet u – onderdeel van het selecte gezelschapje – mee?

Snel mijn stem uitbrengen op Gerbrand Bakker

1 opmerking:

  1. Ik ga toch voor Congo van David Reybrouck.Magnifiek boek. Complete geschied schrijving over het koloniale verleden van Congo. Mooi geschreven. Het heeft mij echt bij de keel gepakt.

    Ene, ik lees je best wel hoor. Vind het leuk.

    Zoen Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen