Mijn lijst met blogs

zondag 11 september 2011

222

Oproepen tot stemmen, moeten niet klakkeloos opgevolgd worden, vind ik. Een stem moet bewust gegeven worden, het moet een weloverwogen keuze zijn. Dus wanneer mensen zeggen “Ik ga niet op Gerbrand Bakker stemmen voor de NS Publieksprijs, alleen omdat jij dat leuk vindt”, vind ik dat bijzonder goed. Mensen moeten op De Omweg van Gerbrand Bakker stemmen omdat ze dat inderdaad een geweldig boek vinden. Wie nu geen idee heeft waar ik het over heb: zie blog 218.
(Op Gerbrand Bakker stemmen omdat iemand mij graag een plezier wil doen, is ook een keuze. Als het maar bewust gebeurt!)

Aan de oproep, op de Havelter molen te stemmen, geef ik dan ook niet zomaar gehoor omdat die molen in mijn werkgemeente staat. Zojuist dan ook de website van de BankGiro Loterij bekeken en alle informatie opgezogen over de zeven genomineerde molens:
- de watermolen De Oliemolen in Heerlen
- zaagmolen De David in Winsum
- poldermolen De Babbersmolen in Schiedam
- krijtmolen D’Admiraal in Amsterdam
- korenmolen De Blazekop in Ovezande (Zeeland)
- korenmolen De Havelter Molen in Havelte
- korenmolen Houdt Breaf Stant in Welsum (Overijssel)

Van een aantal plannen worden particulieren beter – naast dat de molen er weer leuk bij staat. Hoe bewonderenswaardig particuliere initiatieven ook zijn, plannen van vrijwilligers die iets willen doen aan een molen met als enige doel dat anderen er van kunnen genieten en er kennis van kunnen nemen, vind ik nog véél bewonderenswaardiger. Van de zeven bleven daardoor nog vier over, wat mij betreft.
Tsja, en dan vind ik van die vier ‘overgebleven’ plannen, die van Havelte toch echt het beste. Vooral de zinnen

Door de uitbreiding van Havelte kwam zij steeds meer tussen nieuwbouw en plantsoen 'buiten spel' te staan.
Zo kan de molen weer een centrale rol spelen in de leefgemeenschap van ons dorp.
Stem daarom op ons om de molen weer van 'buiten spel' in 'het middenveld' van het dorp te plaatsen!

spreken mij bijzonder aan.

Ik zou zeggen: kijk ook eens op de site van de molenprijs en maak uw eigen afweging en keuze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten