Mijn lijst met blogs

zaterdag 10 september 2011

220

Sinds mijn lief laatst iets vreemds ontdekte in de tekst op het etiket van de ketchupfles, heb ik een etikettentikje. Vandaag viel me weer iets op, wat ik niet zo goed begrijp. Omdat ik op mijn blog over het ketchupetiket – nummer 196 – een reactie kreeg van een lezer, waarmee een mysterie opgelost was, gooi ik ook de nieuwe constatering maar even op het worldwideweb. Beste lezer, aarzel dus niet om mij even bij te praten, te onderwijzen!

De verpakking van de salade die ik onlangs kocht is bijzonder ‘internationaal’. De combinatie van de naam ’Amerikaanse Coleslaw’ met de ondertitel ‘Oet Twente’ op de saladebak van Johma, is wel een beetje gek…  De ingrediënten staan er vervolgens in het Nederlands op. Op een zij-etiket zag ik ook nog staan: Frisse verantwoorde rauwkostsalade (IKB)….

Huh? IKB? De afkorting stond niet toegelicht maar aan de onderzijde van de saladebak stond ergens dat ik vooral ook eens moest gaan kijken op www.ikkiesbewust.nl.
Ik Kies Bewust… zou dat slaan op IKB en andersom?

Op de betreffende site stond een heel verhaal over het groene ‘Gezondere keuze’-logo en het blauwe ‘Bewuste keuze’-logo. Informatie die ik niet echt heb opgenomen, omdat die logo’s op de verpakking mij eigenlijk helemaal niet interesseren. Ik weet zo ook wel wat gezond(er), verstandig(er) en bewust(er) is. Vraag is alleen, of ik altijd gezond(er), verstandig(er) en bewust(er) wil eten.
Nou nee, niet altijd. En dus smeer ik soms salade bestaande uit groente in een vette saus op mijn brood… en dat blijkt dan toch nog héél bewust te zijn volgens het IKB-gebeuren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten