Mijn lijst met blogs

vrijdag 16 september 2011

225

Vanochtend kon ik er niet meer tegen…

1. Een paar weken geleden hoorde ik een radiospot over de ’Topruiming’ bij een of andere winkel. Ik weet al niet eens meer bij wie, dus zo’n goede commercial was het nu ook weer niet.

2. Vanochtend werd een actie bij Bijenkorf op de radio gepromoot, waarbij tot 20% korting wordt gegeven. De site van de Bijenkorf laat zien waarop zoal:
15% korting op damesjeans
20% korting op huidverzorgingsproducten
20% korting op herenondermode
15% korting op diverse damesmodemerken
20% korting op beenmode
15% tot 20% korting op diverse producten in de categorieën wonen en verlichting. Die categorieën blijken zeer breed opgevat worden want daar valt ook onder: een ochtendjas, een keukenmachine, badhanddoeken en pantoffels.

Die tientallen afgeprijsde producten vallen bij de Bijenkorf allemaal onder de noemer: hebbeding.
Ja, ik weet niet hoor, maar ik versta onder een ‘hebbeding’ toch echt iets anders dan een lamp, pantoffel, panty, kimono, spijkerbroek of onderbroek…

Wikipedia geeft voor ‘hebbeding’ de volgende omschrijving:
Een hebbeding, gadget of gizmo is een vernieuwend en slim ontworpen artikel, vaak binnen de consumentenelektronica. De gebruikte technologie of het ontwerp is vaak zo vernuftig en vernieuwend in de ogen van de geïnteresseerde of wordt als zodanig gepresenteerd dat het voor consumenten aantrekkelijk wordt gemaakt om het aan te schaffen.

Daarmee denk ik dat mijn idee dat de aangeprezen producten helemaal niet onder de noemer ‘hebbeding’ vallen, klopt.
Waarom doet de Bijenkorf dat dan wel? Ik kan alleen maar gissen naar het antwoord en mijn gok is: omdat een of andere pipo het woord ‘hebtember’ heeft bedacht. Deze maand is het niet september in de Bijenkorf maar ‘hebtember: de maand waarin hebbedingen voor een habbekrats over de toonbank gaan!’

Lieve, lieve, lieve bedenkers van radiocommercials dan wel van hele campagnes,
Is het mogelijk dat er geen foute varianten meer worden gemaakt op bestaande woorden?
Zouden jullie willen stoppen met tenenkrommende, zogenaamde, woordgrapjes?
‘Topruiming’ en ‘hebtember’ zijn niet leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten