Mijn lijst met blogs

woensdag 13 april 2011

096

Schreef ik in blog 084 dat ik zo ontzettend blij was met Omrin en de gemeente Leeuwarden… inmiddels is die vreugde iets minder geworden. Per 4 april zou ik van een praktisch probleempje verlost zijn, stond er in een gezamenlijk schrijven van deze twee organisaties. De mooiste zin die kortgeleden in de brievenbus lag was namelijk:  Onlangs is door het college van burgemeester en wethouders besloten om in de binnenstad ondergrondse containers te plaatsen voor de inzameling van het restafval. Hiermee verdwijnen de vuilniszakken uit het straatbeeld.
Voortaan zou ik mijn Komo-vuilniszakken kwijt kunnen in een container op het moment het mij dat het beste uit zou komen. Op maandag de grijze zak vol? Geen probleem. Op donderdagavond? Idem, want de container zou twentyfour-seven tot mijn beschikking staan!

Het veelvuldige gebruik van het woord ‘zou’ geeft het al aan… inmiddels is het 13 april, negen dagen na de beloofde datum, en ik heb in de hele binnenstad nog geen enkele nieuwe ondergrondse container geplaatst zien worden. Ik heb al diverse rondes door de straten in de buurt gelopen maar nergens is een ondergrondse container te zien. En waag het nu niet te zeggen/schrijven dat iets dat ondergronds is, juist bedoeld is om niet gezien of opgemerkt te worden, want ik ben enorm teleurgesteld. Kan ik niet hebben. Een vrouw die teleurgesteld is, is een van de ergste dingen…

Zojuist voor de derde keer op de digitale snelweg gezocht naar de plekken waar ik (met een lampje of zo) een container kan vinden hier in de buurt. Zowel op de website van Omrin als op de website van de gemeente is er geen kaartje of tabel te vinden…
Zou er dan toch per ongeluk in de brief 4 april hebben gestaan, terwijl het 1 april had moeten zijn? Was het een slechte grap?
Maar nee, de digitale afvalwijzer op de website van Omrin geeft inmiddels toch écht aan dat in de binnenstad het afval ingezameld wordt middels verzamelcontainers.

Alstublieft, vertel me waar!!!!
Mijn balkon is alweer een mini-ABS (afvalbrengstation voor niet gemeenteambtenaren).

Kleine troost: de milieupas waarnaar ik in blog 084 moest zoeken, heb ik gevonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten