Mijn lijst met blogs

maandag 4 juli 2011

164

Vandaag voelde ik mij een beetje Lennart. Lennart? Ja, Lennart!
Lennart komt uit de reclame van XS4all over de internetvraagbaak. Wie een website wil bouwen en daarbij hulp nodig heeft kan de internetvraagbaak van XS4all bellen (0900-9342) of de site XS4ALL.nl raadplegen. Maar ook alle andere vragen over internet kunnen door klanten gesteld worden aan de hippe Marije, David, Marjon, Edwin, Siep, Monika, Redel, Brian en Jan – als ik de namen op de witte t-shirts met gele bies goed heb gelezen. Na de zin dat echt alles gevraagd kan worden aan de medewerkers krijgt Lennart de vraag: “Wat ik van het hedendaags feministe vind…”
Ja, ga er maar even aan staan, of ‘heb je even?’

Sinds kort ben ik dus lid van het Een Vandaag opiniepanel (blog 145) en vandaag kreeg ik voor de tweede keer een vragenlijst voorgeschoteld over de huizenmarkt, hypotheken en de overdrachtsbelasting.
Of ik vind dat de huizenmarkt in de afgelopen maanden beter of slechter is geworden of hetzelfde is gebleven…
Of ik verwacht dat de huizenmarkt de komende tijd verbetert, verslechtert of hetzelfde blijft…
Jemig, dat vind ik dus heel moeilijke vragen.
Ik heb namelijk helemaal niets met koophuizen en hypotheken. Ooit, heel, heel lang geleden wel eens in een koopwoning verpoost. Daar stond ik in de zomer de kozijnen allemaal te schuren en te verven. Was dat klaar dan lekte de dakkapel wel of was er een onderdorpel verrot. Dat werk. Heb ik helemaal niets mee!

Ik woon alweer jaren in een huurappartement en dan krijg ik zo nu en dan een brief met de vraag de deur te openen, wanneer het mannetje op de stoep staat voor de jaarlijkse controle van de CV. Of voor het mannetje van de woningbouwvereniging die een hele checklist gaat nalopen. Zelfs al het hang- en sluitwerk werd de laatste keer gesmeerd. En ik kreeg zomaar een waterbesparende douchekop aan de slang geschroefd! Een paar jaar geleden werd er zomaar héél dik glas geplaatst en werden de kozijnen geverfd! Helemaal niet een zomervakantie op de steiger!
En is het doucheputje weer eens verstopt ondanks dat ik extra fijne afvoerroosters heb vanwege mijn lange haar, dan bel ik een mannetje en die komt deze gratis ontstoppen. Nou ja gratis, dat zit natuurlijk wel bij de huur inbegrepen. Maar dan heb je dus geen rompslomp en geen klusdagen.

Huren is héérlijk! Als Een Vandaag dáár nu eens vragen over ging stellen!

Hé die slogan – huren is héérlijk – ga ik maar eens even claimen. Wie-weet is mijn volgende werkgever (over héél lang, want ik ben erg blij met mijn huidige werk) wel een woningbouwcorporatie…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten