Mijn lijst met blogs

vrijdag 15 juli 2011

175

Vorige week blogde ik in nummer 170 over het opzeggen van het lidmaatschap van boekenclub ECI en voorspelde dat ik nog wel eens hierover zou kunnen gaan bloggen. Of om te vertellen over het mislukken van de opzegging óf juist over het – tegen alle verwachtingen in – gladjes verlopen van de opzegging. Op blog 170 kreeg ik één reactie – gelukkig schrijf ik voor mezelf en niet voor het bereiken van een vooraf gesteld aantal lezers, want dan was ik misschien allang gestopt – en die was als volgt:

D'r folge nag minstens 10 pogingen om dy dochs weer as lid te krijen, met extra beloaningen omdatst soa lang lid weest bist en oh ja se telle dyn jaren gewoan deur ast dochs weer lid worst. Maar na 'n paar jaar geve se 't op en bist frij om overal, foor feul minder geld, te kiezen út feul meer boeken....
  
Ook voor niet-Bildtstaligen is volgens mij die reactie gewoon te lezen.
Precies een week later: tatteretaaa! De eerste witte envelop in de bus met de rode letters ‘ECI’ er op.
Ik mag écht altijd weer terugkeren bij de club. Ik mag zelfs ook zonder lid te zijn (tegenwoordig heet dat VIP) gewoon boeken, cd’s en dvd’s bij ECI bestellen op de website. Maarja, dan mis ik inderdaad wel die enórme korting die VIP’s kunnen opbouwen…

Nou ik heb even gekeken, maar nu de ECI-winkel in Leeuwarden is gesloten, zou ik boeken inderdaad moeten bestellen op de website en dat betekent dat er verzendkosten bij de bestelling komen… die hoger zijn dan de – in 14 jaar – opgebouwde korting! Met andere woorden: ik loop wel even naar de binnenstad waar ik in minstens twee heel grote boekenzaken véél meer keus heb én goedkoper uit ben. Ik heb toch niet zomaar het lidmaatschap opgezegd! Daar heb ik toch over nagedacht!

Anyways, de eerste van minstens tien pogingen is binnen!
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten