Mijn lijst met blogs

donderdag 7 juli 2011

168

Een paar jaar geleden kreeg ik via Hyves de vraag of ik iemand wilde sponsoren voor de wielertocht de Mont Ventoux op. De opbrengst van dit sportieve evenement ging naar het Koningin Wilhelminafonds. Met andere woorden: een tocht in de strijd tegen kanker. Uiteraard wilde ik hem sponsoren en ik stortte een bedrag op zijn rekening en hij stortte het verzamelde geld op de rekening van de Stichting Mont Ventoux (slogan: Groot verzet tegen kanker). En zo hadden we – weliswaar via Hyves – even persoonlijk contact.

Inmiddels wordt de tocht naar de top van de Mont Ventoux voor de vijfde keer verreden, op 3 september aanstaande. Streven is, dat in het vijfde jaar, vijfhonderd sportievelingen de berg bedwingen en dat er € 500.000,- op de rekening van het KWF kan worden bijgeschreven. Althans dat begrijp ik uit de ‘sticker’ op de website www.grootverzettegenkanker.nl
Tsja, waarom leg ik dit eigenlijk allemaal nog uit… De Stichting Mont Ventoux heeft naar mijn idee al zo ontzettend veel bekendheid weten te genereren in Meppel en omstreken. Die bekendheidscirkel (zelf bedacht woord dacht ik, maar toch nog 1 hit op google) is in de loop van de jaren groter en groter geworden. En nu De Trektocht van RTV Drenthe geld inzamelt voor Stichting Mont Ventoux, heeft dat zelfs een behoorlijk vlucht genomen, kan ik mij zo voorstellen.

Anyway.
Gisteren trof ik bij een bijeenkomst voor Drentse gemeenten een ‘oude bekende’ (niet oud in leeftijd) en hij vertelde dat hij zou deelnemen aan ‘de Mont Ventoux’. Ik had de vraag ‘Hé, wil je mij sponsoren?’ verwacht. Maar die vraag kwam niet. Ook werd er niet op subtiele wijze een formulier op tafel gelegd waarop ik mij zou kunnen intekenen als sponsor. Een gevouwen papiertje met allemaal verschillende handschriften er op dat al wat zou slijten op de vouwranden. En dan zelf als eerste een fictief, hoog bedrag op de lijst zetten, zodat de rest niet kan en wil achterblijven… Dat werk.

Vandaag ben ik er achter gekomen, dat die charmante manier zoals hierboven beschreven helemaal niet meer bestaat. Tegenwoordig surf je naar een site (in dit geval dus www.grootverzettegenkanker.nl), kun je in de deelnemerslijst zoeken naar degene(n) die je financieel wilt steunen, meld je je digitaal aan als donateur en maak je meteen het geld over via Ideal. Tsja, het is wel snel, volledig, veilig en makkelijk. Maar charmant… nee, absoluut niet.

Moet ik nummer 008 nu ook via weblog en Twitter laten weten dat ik ‘m sowieso mentaal steun én sinds een aantal minuten ook financieel? Of zal ik ‘m binnenkort maar gewoon even bellen. Wel zo charmant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten