Mijn lijst met blogs

vrijdag 13 mei 2011

108

Het duurt nog even, maar als een vorm van voorpret surfde ik vandaag naar de site van Rederij Doeksen. Ooit heb ik gelezen of gehoord dat het verstandig is om vooraf bootkaartjes te kopen, wanneer er overgestoken moet worden op populaire dagen (vrijdag, zaterdag, zondag). Reed ik voorheen op een vrije vrijdag naar Harlingen om aan het loket mijn kaartje in de voorverkoop te kopen, nu wilde ik eens een moderner pad bewandelen: online boeken!
Het kiezen voor vertrekdata en tijdstippen ging vlekkeloos. Maar toen... werd mij verzocht een Doeksen-account aan te maken. En het bizarre was, een koppeling met het hyvesaccount kon ook. Een bedrijf dat geassocieerd wil worden met een behoorlijk puberaal social media-dingetje, kan ik eigenlijk niet meer serieus nemen... En daarbij: waarom moet een rederij mijn naam, volledig adres, emailadres én mobiele nummer hebben - jawel, verplichte velden! - wanneer ik een product van hen wil afnemen? Is nergens voor nodig, behalve voor het lastigvallen van mij met spamberichten. Ben ik niet van gediend. 
Ik poogde de stap 'maak uw eigen Doeksen-account' te omzeilen door maar meteen op 'Doorgaan' te klikken, maar daar raakte de site helemaal van in de war. Ik heb nog steeds een zandloper in beeld... hij is na 30 minuten nog steeds aan het nadenken, nu ik als klant alleen iets heb willen kopen zonder al mijn gegevens achter te laten...
 
Rest mij drie dingen:
- binnenkort naar Harlingen rijden en aan het loket in de voorverkoop een bootkaartje kopen. Aan het loket hoef ik namelijk niet mijn naam, adres, e-mailadres en mobiele nummer achter te laten;
- op de bewuste reisdag er op gokken dat de boot niet vol is en ik nog gewoon ter plaatse een bootkaartje kan kopen, waarbij ik wederom niet mijn naam, adres, e-mailadres en mobiele nummer hoef achter te laten;
- ik ga niet met Doeksen reizen maar met de EVT!
 
Dat laatste vind ik sowieso wel het overwegen waard gezien de berichtgeving over de kunstmatige instandhouding van de monopoliepositie van Doeksen en het opzettelijk hoog houden van de prijzen. Althans, dat heb ik gelezen in de nieuwsbrief van inoverheid...
Een nieuwsbrief die ik gevraagd krijg en waarvoor ik niet mijn naam, adres en mobiele nummer heb hoeven achterlaten.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten