Mijn lijst met blogs

woensdag 25 mei 2011

118

Het heeft me tot nog toe niet geïnteresseerd en ik kan mij niet voorstellen dat de belangstelling ooit nog komt. Mijn pensioen vind ik niet boeiend. Ik weet dat ik ‘pensioenbreuken en –gaten’ heb, en dat accepteer ik. Misschien dat ik net als mem trouwens helemaal niet toe kom aan mijn pensioen, of als hait nog net een anderhalf jaar pensioen zal ontvangen voor mijn overlijden.
Voor wie deze eerste regels over gebrek aan interesse al schokkend vindt, zal ik het verhaal nog iets triester maken… De enige twee redenen voor het  halen van het magazine van mijn huidige pensioenfonds uit het plastic:
- om de folieverpakking van het papieren blad te scheiden voor het weggooien;
- voor het maken van de puzzel!

Wie de blogs van afgelopen weekend (nog) niet heeft gelezen: ik was naar een cursus creatief schrijven en aan een van de schrijfopdrachten ging het opstellen van een lijstje ergernissen vooraf. Ik had een A4 vol. Een van mijn ergernissen op het lijstje heb ik al eens beschreven in een blog: nummertje 058. De ergernis was/is: alle berichtgeving over ‘Eerste Kamer-verkiezingen’ terwijl stemgerechtigd Nederland in maart naar de stembus kon voor de Provinciale Statenverkiezingen!

Kromme tenen! Ze waren net weer wat rechtgetrokken, maar sinds vanmiddag passen ze waarschijnlijk weer voor een poosje niet meer in mijn schoenen. Misschien op flip-flops naar het werk? Een vraag/omschrijving in de prijspuzzel: Wie was van 2001 – 2009 bestuursvoorzitter van ABP? Hij was dit jaar lijsttrekker namens het CDA bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten.

Die hoef ik niet uit te leggen toch? En dat in het blaadje van een pensioenfonds voor overheidspersoneel…

Ik kon het niet laten: ik heb een mail gestuurd naar het ABP en heb uitgelegd dat opgave I niet klopt. De oplossing van de puzzel heb ik, toen ik toch aan het tikken was, ook meteen maar even gegeven in hetzelfde mailtje. Ik heb zo’n gevoel dat ik geen boekenbon ga winnen J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten