Mijn lijst met blogs

dinsdag 8 februari 2011

044

Terwijl ik de ene na de andere liter diesel in de bijna lege tank liet stromen, keek ik wat om me heen zonder echt te kijken. In de zomer liggen er nog wel eens bootjes in de Drentse Hoofdvaart naast het tankstation. Maar nu lag er niets om naar te kijken.
Van het ene op het andere moment was ik alert. Het was de voorbijrijdende vrachtwagen; hij was enorm groot en ontzettend rood. Maar het was de reclame die mij wakker schudde.

In blog 20 schreef ik: Van sommige ‘nieuwe dingen in mijn leven’ weet ik nog precies waar en hoe ik ermee in aanraking kwam.

Vanmiddag besefte ik: voor de allereerste keer in mijn leven zie ik reclame voor dit product.

Op de zijkant van de truck stond een heel grote Indische cake, afgebeeld in verpakking. Nieuw was voor mij de dame met traditioneel Indische hoofdtooi, maar de rest van de verpakking was gesneden koek (oh, wat een trieste woordgrap toch weer). Toen ik trouwens zojuist op zoek was naar een afbeelding van een Indische cake stuitte ik op een blogje waarin de schrijver sprak over de verplakking van Indische cake. Geweldige vondst. Wie wel eens Indische cake heeft willen aansnijden snapt meteen wat bedoeld wordt met verplakking.

Er zijn vast diverse producenten van Indische cake. Ik ga daar tenminste vanuit, omdat ik mij niet kan voorstellen dat er maar één producent is. But correct my if I’m wrong. Ik kan mij in ieder geval maar één verplakking voor de geest halen: deels rood, deels doorzichtig, met lichtbruine letters. Sinds een aantal seconden weet ik dat de producent ‘Lindemulder’ is. Dat ga ik absoluut snel weer vergeten.

Maar niet: dinsdag 8 februari 2011 rond 13.00 uur bij het tankstation aan Rijksweg 1 in Dieverbrug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten