Mijn lijst met blogs

zaterdag 19 februari 2011

052

De wind leek op het plein uit alle hoeken tegelijk te komen. Het was er waterkoud en leeg. Nou ja, op een podium na dan, dat niet misstaan zou hebben op een gemiddeld festival. En op het duo Die Twa na, dat met een geluidsband meezong voor laat ik zeggen tien mens publiek. Zo behaal je in Fryslân relatief hoge verkoopcijfers, ben je een topper wat betreft ‘Fryske’ airplay, ben je opgemerkt door zenders die vooral het Hollandse lied laten horen, sta je vijf keer in de Fryske top 100 van 2010 (nr. 88, 38, 27, 21 en 2)… en zo sta je op 19 februari 2011 voor een halve paardenkop op te treden op een leeg winderig plein midden in Leeuwarden.
Voldoende volk op straat, maar dat liep winkel-in winkel-uit, en liep vooral voorbij aan het podium.

Nadat ik in mijn rugzak had waarvoor ik de binnenstad ingelopen was – drie keer raden wat, inderdaad een boek – liep ik achter het podium langs terug naar huis. Die Twa was alweer vertrokken, en een meneer had de microfoon tot zijn beschikking. Hij ‘predikte’ voor de natuur…
Het bleek een manifestatie te zijn in het kader van Hart voor Natuur!

Het publiek bestond vooral uit mensen in boswachterspakjes en mensen van het actieteam / campagneteam, te herkennen aan een muts in een vreselijke groene kleur. De kleur: verwassen appeltjesgroen. Het team had het flyeren en aanspreken van het winkelend publiek even onderbroken voor de spreker. Helaas voor de spreker, waren de luisteraars dus vooral mensen die niet meer overtuigd hoefden te worden.

Wat een treurigheid.

Koud van het shoppen stookte ik thuis de CV even flink op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten