Mijn lijst met blogs

zaterdag 26 februari 2011

060

Het is mooi, ontroerend, irritant, prikkelend of humoristisch… dat laatste trouwens niet zo vaak, terwijl het dan wel zo bedoeld is. ‘Grappig’ wordt ineens tenenkrommend.
Anyway, zojuist even gekeken op de website van de Fryske Reklamepriis. Ik kwam er terecht via een banner op de website van Omrop Fryslân, dus wat dat betreft had het reclamemiddel ‘banner op de juiste plaats op het juiste moment’ zijn dienst bewezen!
Van de vijf genomineerden in de categorie televisie kende ik er drie. Dat is 60%, en dat zegt helemaal niets!

Het kiezen van wat ik de winnaar vind van de Grutte Pier 2011 bleek nog flink lastig: ik moest een afweging maken tussen vijf heel verschillende reclames voor vijf heel verschillende producten.
De ene commercial was 40 seconden, de andere 15. Maar om nu te zeggen dat lengte het verschil maakt(e). Nou nee.
De reclame die waarschijnlijk het meest als humoristisch bedoeld was… inderdaad, die was in mijn ogen het meest tenenkrommend. Het zou niet zo heel origineel zijn, om in navolging van de Gouden en de Loden Loekie naast de Grutte Pier ook een Grutte Trien uit te kiezen (ja Leeuwarders, dan zijn heel ‘toevallig’ ook de namen van de plaatselijke rugbyclubs), maar ik verzorg met alle liefde een lijst met genomineerden voor de Grutte Trien, hoor! Geen probleem.

Uiteindelijk is bij het kiezen van ‘mijn winnaar’ doorslaggevend geweest: het bedoelde en bereikte effect. Van precies één genomineerde kon en kan ik zeggen, dat ik naar de website van de adverteerder ben gesurft voor meer informatie! Dat lijkt mij in de kern een van de doelen van reclame, en daarom is ‘Watertaxi’ mijn winnaar.

Dit is geen stemadvies.
Maak uw eigen afweging(en) en keuze op de site van de Fryske Reklamepriis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten