Mijn lijst met blogs

vrijdag 4 maart 2011

065

Over twee weken is NL Doet. Op zaterdag de 19e zou ik best even de handen uit de mouwen kunnen steken, dus ik naar www.nldoet.nl. Nu hoop ik maar dat ik dat bedacht samen met zo ontzettend veel andere geïnteresseerden, dat dáárdoor de site niet beschikbaar was…

Doordat ik het uitzicht heb op het vrijwilligersservicepunt in Leeuwarden, en daar een groot spandoek van NL Doet voor het raam hangt, dacht ik: die weten er vast ook van. Ik had de straat kunnen oversteken, maar surfde naar de site van het vrijwilligersservicepunt en daar stond inderdaad een lijst met NL Doet klussen. Hoeveel klussen denkt u dat er in Leeuwarden – een stad met zo’n 95.000 inwoners – op 18 en 19 maart zijn?
Vier op vrijdag en vijf op zaterdag… dat viel mij nogal tegen. Size zegt weer niets.
De vijf klussen op zaterdag – vooral verven en ander onderhoudswerk – spraken mij óf niet aan (en volgens mij is het bij vrijwilligerswerk vooral ook belangrijk, dat de vrijwilliger het leuk vindt en er plezier aan beleeft) óf ik kan het gewoon echt niet (bijvoorbeeld tegelen) óf het waren klussen die erg wijkgebonden zijn. Wanneer het om het schilderen van een wijkgebouw gaat, is het vooral ook de bedoeling dat wijkbewoners elkaar daar leren kennen en elkaar helpen. Er moet iets ontstaan tussen die wijkbewoners. Wanneer ik een keer in het jaar naar een heel andere wijk fiets om te schilderen, dan is dat niet echt ‘een duurzame actie’.

Dus vooralsnog zet ik mij nog niet in voor NL Doet omdat ik nog niet op de site heb kunnen kijken naar een klus in de omgeving van Leeuwarden.
Beetje sneu dat de techniek NL Doet nu even in de steek laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten