Mijn lijst met blogs

zondag 20 maart 2011

081

Nog even terugkomend op de spelletjes in blog 077.
In de hotelinformatie stond dat de bar tot 23.30 uur geopend zou zijn, maar eerder dicht zou kunnen gaan bij gebrek aan bezoekers… wij bleken de enigen te zijn die rond 22.30 uur dachten: laten we een afzakkertje halen in de hotelbar. Dicht dus. Dan de jas maar aan en het dorp in.
Echt zó leuk bedacht: een café in Nes-Ameland dat de naam Nescafé draagt!
We gingen zitten aan de tafel helemaal achterin. Voor ons een tafel met zes wat oudere mensen (55+) die aan het kaarten waren. Aan het eind van onze tafel, aan de muur een kast met spelletjes! Na enige aarzeling trokken we ‘Logo’ uit de kast: het spel van 2010! Met kennisvragen over merken en logo’s, zoals:
- uit hoeveel cirkels bestaat het logo van Audi
- vul de slogan aan: Gewoon bij….
- hoe heet de tijger van Frosti’s van Kellogs
En héél veel verschillende vragen waarvan het antwoord of Mars of Pluto was.

Eén van de wat oudere mannen aan de tafel naast ons vroeg wat we speelden. We legden het uit en lieten een voorbeeld zien: een foto van een logo met een kattenkop. Welk merk? “Da’s van de batterijen!” Helaas niet goed. Er was inderdaad een batterijenmerk ‘Witte kat’, ik kan het mij nog herinneren, maar het was toch écht de kattenkop van Whiskas op het kaartje.

Mijn lief had de smaak te pakken: na het spel ‘Logo’ wat hij glorieus had gewonnen ‘moesten’ we Scrabblen. Uiteraard helemaal niet belangrijk, maar ik meld het toch maar even: dat won ik… YES!

Op blog 077 kreeg ik een schriftelijke reactie:  Jaaaaa!!!! Colonisten of klaverjassen, wanneer kan het weer eens......(behalve in de vakanties)
Gisteravond dacht ik: zo gaat dat inderdaad bij ons ook. Met vriendinnen, zussies en neefje speel ik nog wel eens een spelletje, maar met mijn lief eigenlijk alleen op vakantie.

En die ene avond op het eiland voelde inderdaad al als een hele lange vakantie!         

Geen opmerkingen:

Een reactie posten