Mijn lijst met blogs

zondag 20 maart 2011

080

Mijn lief had een goed idee… of eigenlijk twee goede ideeën die verband met elkaar hebben. Het eerste: laten we zondag gaan ‘uitwaaien’ op Ameland. Briljant!
Het voordeel van wonen in ‘het noorden’ en dan wel in het noorden van het noorden, is dat je met ruim een half uur rijden op de pier in Holwerd staat, en dan nog eens na zo’n drie kwartier varen op Ameland bent. Alle werkstress en andere negatieve gevoelens glijden van de schouders ongeveer op het moment de auto de bocht naar links maakt, de pier op. Eventuele restjes werkstress en andere negatieve gevoelens waaien op de boot de lucht in.

Nu is het nog niet het seizoen dat de boten af en aan varen, dus we hadden vrijwel geen keus in vertrektijd: zondagochtend 09.30 uur. Ook al is het dan niet ver naar de pier… nog even vooraf ontbijten, douchen… best vroeg opstaan dus op de vrije zondag.
Toen kwam mijn lief met het tweede goede idee: laten we zaterdagavond de boot nog pakken en in een hotel slapen. Hij had zaterdagmiddag nog een optreden, dus vandaar dat we niet het hele weekend op Ameland konden zitten.

En zo stapten we zaterdagavond rond 20.45 uur een hotel in Nes binnen!

Ik ken Ameland redelijk goed; ben er vaker geweest zeg maar. Twee keer schoolreisje lagere school, introductiekamp organiseren voor nieuwe eerstejaars, gezellig meidenweekend in de studietijd, met de studentenvereniging gingen we ieder jaar tussen kerst en oud & nieuw met een groep van zo’n 30 man in een kampeerboerderij op Ameland zitten (en Sissi  kijken), stuk of drie keer wadlopend naar Ameland gegaan, week een huisje gehuurd en met hait  op Ameland vertoefd een aantal maanden na het overlijden van mem. En dan ál die losse zonnige dagen nog: ’s ochtends naar de boot, fiets huren, op het strand liggen, terugfietsen en ’s avonds het gevoel hebben vakantie gehad te hebben.

En ik ken Ameland van een functie uit ‘vervlogen tijden’: woordvoerder voor het COA in het jaar dat een groep asielzoekers (de opvang op) Ameland niet wilde verlaten.

Gisteravond stapte ik het hotel binnen en kwam in een omgeving die ik herkende, maar ook weer niet. De voormalige asielzoekersopvang (een AVO) was omgetoverd tot een heel net, leuk hotel. Best een beetje vreemd.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten