Mijn lijst met blogs

donderdag 10 maart 2011

070

Ook deze maand is het weer niet het geval. Daar had ik uiteraard gewoon weer op gerekend, maar toch. Was toch leuk geweest. Om misverstanden te voorkomen: nee, ik heb het absoluut niet over zwanger worden. Kan ook eens per maand (of niet), maar ik bedoel: de 10e van de maand!
Mijn lief kan mij niet volgen in het fantaseren over: wat zou ik doen met een miljoen… of vijf? Hij vindt dat volstrekt niet realistisch en dus behoorlijk onzinnig. Heeft ‘ie natuurlijk helemaal gelijk in.
In mijn examenpakket op het VWO zat Wiskunde A dus ik heb eindeloos veel kansberekeningen gemaakt tijdens de lessen van ‘ouwe Dijkstra’.
Misschien vindt lief nadenken over die vraag zelfs wel heel naïef en kinderachtig.
Het is niet dat ik er in geloof dat die jackpot eens op een van de nummers valt waarmee ik iedere maand automatisch meespeel. Het is de lol in fantaseren. Van nadenken over leuke dingen die niet gebeuren en die altijd onbereikbaar zullen blijven, word ik niet ongelukkig. Daarover nadenken, vind ik juist heel leuk!
Wat heb ik bedacht naast de ‘gebruikelijke’ beslissingen na het winnen van vijf miljoen, zoals  blijven werken, een huisje met een tuintje, een andere auto, een lekkere zonvakantie, giften aan goede doelen en een spaarpot voor mijn neven? Wel, mijn eigen fonds!
Wat exact de criteria zouden moeten zijn, waaraan een aanvraag zou moeten voldoen, zou iemand een bijdrage uit mijn eigen fonds willen krijgen, dat weet ik niet. Zo ver ga ik dan weer niet in het fantaseren. Vandaar drie keer ‘zou’ in een zin. Een ontzettend lelijk werkwoord.
Maar wat zou (help!) het  tof zijn: iemand kan bijvoorbeeld een lied opnemen of een boek schrijven door een bijdrage uit mijn fonds! Of een kind van ouders die het niet zo ruim hebben, kan het teken- of schildertalent ontwikkelen met dank aan het fonds. Dat het gefantaseerde fonds bijdraagt aan creatieve ‘dingen’ op het gebied van muziek, schrijven en beeldende kunst, dat heb ik al wel bedacht.

Dus eigenlijk is het voor velen héél goed dat ik die jackpot binnenkort eens win. Tot dat moment blijf ik lekker fantaseren over mijn eigen Zeefonds.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten