Mijn lijst met blogs

zondag 13 maart 2011

073

Toen vorige week zaterdag in het NRC magazine foto’s stonden van pubers die helemaal idolaat zijn van Justin Bieber, en de muren volledig behangen hadden met afbeeldingen van dit joch – waar ik nog altijd nul nummers van heb beluisterd – keken we daar min of meer van op. Het wordt dus nog steeds gedaan, posters plakken! Wat leuk!

Gisteravond luisterde ik in de auto naar een cd en dacht: als hij 25 jaar geleden deze muziek had uitgebracht had ik hem op de muur geprikt! Maar hij zat destijds nog op de lagere school en was – gelukkig – geen kindsterretje.
De tijd dat ik posters boven het bed hing, ligt al héél ver achter mij. Ik besefte mij luisterend naar de geweldige cd, dat ik nu andere manieren heb om de waardering voor songs uit te drukken. Bepaalde muziek staat als gadget op mijn hyvespagina (youtubefilmpjes) en zo nu en dan schrijf ik in blogs over bepaalde nummers en artiesten. De muur is vervangen door een beeldscherm.
En écht speciale nummers krijgen nu het label: moet gedraaid worden op mijn uitvaart. Aangezien ik van plan ben nog héél lang te leven, moet ik zuinig zijn met het uitdelen van dat speciale ‘stickertje’, anders wordt ooit mijn uitvaart een dagvullend muziekprogramma. Hmm, waarom zou dat eigenlijk niet kunnen?

Anyway, gisteravond heb ik in de auto weer genoten en meegebruld met ‘Sometimes an angel’ van Waylon. Heerlijk! Ik prik ‘m bij deze op de virtuele ‘muur boven mijn bed’:

He's walking the usual way home on this Summer night
He's got his hands in his overall pockets
It's been a day full of twisting and turning
All those thoughts inside
And his small world is shattered
He's broken open wide

Sometimes an angel flies away
Leaving a poor boy to find his way
Sometimes an angel can pull you down
So leave her to fly boy she's heaven bound

In this small town where the sun always burns the sky
They shared dreams, hope and sometimes lies
She wanted to run wild
Beautiful she opens her wings
But he wouldn't see her

Sometimes an angel flies away
Leaving a poor boy to find his way
Sometimes an angel can pull you down
So leave her to fly boy she's heaven bound

Geen opmerkingen:

Een reactie posten