Mijn lijst met blogs

maandag 6 juni 2011

133

Lees ik dat ene berichtje misschien net iets te laat op de website van de Leeuwarder Courant:
Politie kondigt controles aan op Twitter
LEEUWARDEN - De Friese politie kondigt voortaan op Twitter aan op welke plekken ze op snelheid controleert. Het Verkeershandhavingsteam van de politie verwacht dat er een preventieve werking uitgaat van het melden van enkele van de dagelijkse radarcontroles. De tweets zijn te volgen via @vht_frl

In de afgelopen vier jaar heb ik precies twee boetes gekregen voor te snel rijden, beide keren voor nog geen vijf kilometer te hard na aftrek van de gebruikelijke correctie. Niet gek op zo’n 200.000 kilometer, hoewel géén snelheidsboetes natuurlijk beter, verstandiger en veiliger was geweest…
Die twee keer dat ik de bekende CJIB-envelop in de brievenbus zag liggen was ik zeer verrast. Enerzijds omdat ik mij over het algemeen best goed aan de maximumsnelheid houd (volgens mij), anderzijds omdat ik geen (mobiele) flitser had opgemerkt. Chapeau Verkeershandhavingsteam.
Te hard rijden (en gesnapt worden) is tenslotte een gevalletje eigen-schud-dikke-bult dus ik heb mij beide keren ook niet druk gemaakt over de tik op de vingers en nog dezelfde avond het boetebedrag overgemaakt.

Bovenstaande klinkt zeer reasonable. En ik meen het ook echt, maar toch…
Op het betreffende twitteraccount staat op dit moment een tweet:  Vandaag #snelheidscontrole op de N381 tussen Donkerbroek en Oosterwolde.
Getsie, dat is wel de weg waar ik vandaag twee keer overheen ben gereden. En het is precies het weggedeelte waar ik eerdergenoemde twee snelheidsboetes heb ‘gescoord’.

Twee escapes:
- ik heb vandaag op dat weggedeelte niet te hard gereden (volgens mij is dat het geval, maar ik weet het niet 100% zeker);
- ze hebben er niet van 07.30 tot 07.45 uur gestaan en niet van 17.45 tot 18.00 uur (ja, het was een lange werkdag).

De tweet is 11 uur geleden geplaatst: 21.30-11=10.30 uur. Vanochtend was het dus ‘veilig’, maar of het de terugweg goed is gegaan.
Hmm, kijk de komende tijd toch niet echt uit naar ‘de post’…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten