Mijn lijst met blogs

maandag 27 juni 2011

149

Tijdens de vakantie ging het schrijven gewoon door, alleen dan op de old school manier met pen en papier. De blogs 146 tot en met 160 (-152) zijn dan ook later overgetikt als ‘vakantieblogs’

19 juni 2011 (4)
“I think they are having a party” zei de Engelse meneer tegen zijn vrouw bij de Spar. Ze hadden maar één pak melk af te rekenen, maar de kassière was al begonnen aan het scannen van onze boodschappenkar vol… héél véél! Ze konden niet even tussendoor met hun ene boodschapje.
“No, it’s just for the two of us” moest ik bekennen, terwijl mijn lief de Spar weer binnenstapte nadat hij een doosje had weggebracht naar de auto en de volgende doos kwam ophalen.

Het was nog even spannend geweest: we waren op zondag naar Mallorca gevlogen en hadden géén zak aardappelen, ingeblikte gehaktballen, pindakaas en beschuit in de koffer gedrukt. We moesten het dus hebben van een winkel in een toeristenplaatsje die op zondag open zou zijn. Het werd de Spar in Portopetro (steevast door ons ‘Portopietje’ genoemd tijdens de vakantie).

Toen de kassière ons zes liter water, vier liter Coca-Cola Zero (goed voor maag en darmen), drie liter jus d’orange, flessen rosé met en flessen rosé zonder bubbels had zien inladen, wist ze genoeg: of we het straks in dozen of in allemaal plastic tasjes wilden meenemen. We kozen voor de ‘cartons’. Toen het zo ver was en we bij de kassa stonden vertelde ze dat we best even de auto voor de winkel mochten parkeren op het gele kruis. Was geen probleem op zondag. En ze scande de eerste artikelen.
Mijn lief wilde de auto ophalen maar werd lachend teruggevloten door de kassière: “nooit met lege handen lopen!” en ze stak hem een zak houtskool toe. “I’m just a woman”.

Vervolgens mocht ik helemaal niets doen. Zij haalde alles uit de boodschappenwagen en sorteerde het ook nog naar doosje ‘koelkast’ en doosje ‘gewone kast’. Ik moest vooral van mijn vakantie genieten en lekker met mijn handen in mijn zakken toekijken.
Wereldwijfie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten