Mijn lijst met blogs

woensdag 8 juni 2011

135

Volgens mij ben ik alweer hopeloos ouderwets met het opzoeken van gemiste programma’s op internet op de site met de bijna gelijkluidende naam: www.uitzendinggemist.nl.  Tegenwoordig kunnen uitzendingen geloof ik gemakkelijk opgenomen worden met digitale tv – daarmee verraad ik denk ik wel dat ik geen digitale tv heb en de vorige zin waarschijnlijk een gevalletje klok-klepel is.
Trouwens… over opnemen gesproken… ik realiseer me nu dat ik ook nog een videorecorder heb. Ooit zeer impulsief gekocht en in de afgelopen 15 jaar toch zeker tien keer gebruikt. Zo gaat dat meestal met impulsieve aankopen: die blijken vaak toch niet echt nodig te zijn. Maar die videorecorder had ik natuurlijk als zeer hoge uitzondering eens kunnen gebruiken vanavond…
Te laat! Kan ik nu niet meer instellen... als ik al een videoband in huis had gehad...
Vanavond ga ik namelijk naar een bijeenkomst van het werk en kan ik niet kijken naar – ik durf het bijna niet te zeggen – Nick & Simon.
 
Wie mij (een beetje) kent die kan waarschijnlijk wel inschatten dat ik niet veel heb met het repertoire van N&S… en alle andere artiesten uit Volendam, hoewel ik hen niet allemaal over een kam wil (en kan) scheren. Maar ik heb ontdekt dat ik enorm om dit duo - aangevuld met gelegenheidsmanager Kees - moet lachen. En ik heb ook ontdekt dat ze enorm veel muziekkennis hebben, geweldig zijn in tweestemmig zingen én een bijzonder leuk coverrepertoire hebben. Die ontdekkingen heb ik gedaan tijdens de uitzendingen van de tv-serie Nick & Simon The American dream, waarvan ik vanavond dus de vierde aflevering mis... Naast de nummers die ze zelf spelen en zingen in bars, op straat, in muziekscholen, clubs etc. zijn vooral ook de achtergrondmuziekjes van momenten dat ze bijvoorbeeld in auto of met vliegtuig reizen geweldig (sorry, dat is niet beledigend bedoeld).

Nog een nachtje slapen en een werkdag werken en dan morgen er plat voor... nou ja... rechtop zittend met laptop op schoot dan.
Wie vanavond wel in de gelegenheid is: Nederland 3, 20.30 uur.
Aanrader!   

1 opmerking:

  1. Wij nimme 't ok altyd op hoor, E. mot alle keren tinnise, maar 't is gewoan lekkere, originele en humoristise tillefisy!! niks om je foor te skamen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen