Mijn lijst met blogs

vrijdag 10 juni 2011

137

Volgens mij was het gisteren dat ik op de radio een item hoorde over de ergernis top 10 in de supermarkt. Artikelen die uitverkocht zijn, artikelen die uit het assortiment zijn verdwenen en langzame kassières / lang wachten bij de kassa, vormen de top 3. Ik was benieuwd wat op zeven tot en met tien zou staan. Op de site van de NOS (met het radio-item) staat dat het onderzoeksrapport is gepresenteerd door het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), dus op naar die site! Niets te vinden over de ergernis top 10, ook niet na het simpel invoeren van het woord ‘ergernis’ in het zoekvenster. Ook google kan geen lijstje met die ene top 10 vinden.
Maar ach, ik denk dat ik zo wel kan bedenken waar consumenten zich aan ergeren in de supermarkt:

- ontsporende winkelwagentjes;
- vieze winkelmandjes (wat zitten er toch veel groente-/fruitstickers op de bodem geplakt);
- geen winkelmandjes bij de ingang maar bij de kassa's torenhoge stapels;
- mensen die bij de kassa de groente/fruit niet hebben afgewogen (of de sticker is in het mandje blijven plakken);
- de opgeroepen medewerker-KW laat wel heel lang op zich wachten;
- smurrie op de band als gevolg van een lekkende verpakking;
- de band die na het scannen maar doorloopt zodat alle boodschappen op elkaar geprakt worden en waardoor tijdschriften en ansichtkaarten helemaal vast komen te zitten tussen de band;
- voorgangers die te langzaam zijn met inpakken;
- ouders die boodschappen doen als een gezinsuitje beschouwen;
- begin van de middag is het brood al uitverkocht;
- met elkaar pratende kassières;
- twee bekenden gaan uitgebreid en naast elkaar staan kletsen waardoor ze het hele gangpad barricaderen;
- boodschappen op de hoogste plank staan te ver naar achteren zodat ze niet te pakken zijn.

Vanmiddag was ik in de supermarkt en moest ik even denken aan de ergernis: met elkaar pratende kassières. Het gesprek tussen dame A en dame B ging als volgt:
A: Ik kom tegenover jou zitten hoor!
B: Oké nou, weet wel wat je doet.
A: Wat dan?
B: Ik ben vandaag héél melig hoor!
En B deed daarna denk ik een imitatie van een paard na want het klonk als gehinnik.

Ik heb mij er niet aan geërgerd. Het ging het ene oor in, ik heb het nu opgeschreven en zo gaat het gewoon het andere oor weer uit. Beetje jammer om met hoge bloeddruk rond te gaan lopen, omdat twee dames een inhoudsloze conversatie hebben.
Met vrolijke tred ging ik weer huiswaarts!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten