Mijn lijst met blogs

zaterdag 11 juni 2011

139

Misschien probeer ik voor de eerstvolgende vakantie overgeorganiseerd te zijn, maar liever wat te veel informatie verzameld of dubbele informatie vergaard, dan met te weinig info op pad. Ik zie ons nog rondrijden in Zuid-Spanje op zoek naar de plek waar we de sleutel van onze vakantiewoning moesten ophalen. Dat was écht niet tof, het was donker en na twee uren zoeken was er nog geen ‘lichtpuntje’. Wat was het geval: de ontvangen routebeschrijving naar de plek waar we de sleutel moesten halen klopte van geen kant. Ik heb zojuist nog even mijn mail aan Oad opgezocht:

In de vooraf ontvangen informatie van Oad stond dat wij na kantooruren de sleutel van onze villa konden ophalen in de Nerja Club, met daarbij een routebeschrijving vanaf het vliegveld in Malaga.
Deze routebeschrijving klopte tot de afslag op de snelweg  A7.
Daarna stond geschreven dat we richting Nerja moesten rijden, op de eerste rotonde links moesten afslaan en daarna op de volgende rotonde weer links. Dit moet zijn:
Op de A7 afslag Nerja nemen, en aan het eind van de afrit bij de rotonde rechts richting Nerja. Vervolgens bij de derde rotonde (eerste twee gewoon rechtdoor) links richting Nerja-oost (este).
Vervolgens bij de derde rotonde (eerste twee weer gewoon rechtdoor) rechtdoor op de parallel-/ventweg.
Aan het eind van de ventweg staat aan de rechterzijde de Nerja Club.

Wij hebben door het uitzoeken van het adres en de juiste route, twee uren verloren. Uiteindelijk hebben we de Oad-hostess toch maar gebeld, ondanks dat het ruim 23.00 uur was geweest. De hostess, mevrouw HG (in de brief aan Oad stond de volledige naam maar ik vind het niet netjes deze in een blog te vermelden) vertelde de juiste route.
We bedankten haar, zeiden dat we hoopten dat het nu goed zou komen en dat  we hoopten niet weer te hoeven bellen. Dat hoopte de hostess ook, want ze wilde graag gaan slapen! Dat wilden wij ook graag, maar door de onjuiste informatie, waren wij nog altijd niet op de plaats van bestemming! Wij vonden en vinden dit niet een opmerking, die bij een hostess hoort, wanneer de gasten in een dergelijke situatie zijn gekomen door foute informatie van Oad.

Nu ik het teruglees voel ik weer de verontwaardiging over de opmerking van de hostess over haar nachtrust.
Maar dat was nog niet eens de laatste slechte ervaring met haar. Een paar alinea’s verder in de brief aan Oad staat geschreven:

Zowel in de vooraf ontvangen informatie als in het informatiepakket dat we bij de verhuurder van de auto kregen, stond niets geschreven over het inleveren van de sleutel (tijd en plaats). We hebben er dus zelf achteraan gebeld. Wij dachten dat onze vraag over het inleveren van de sleutel, typisch een vraag zou zijn voor de Oad-hostess. Mevrouw HG wist het niet exact en in plaats van dat zij het voor ons ging uitzoeken, vertelde ze ons dat we het kantoor maar moesten bellen. Uiteindelijk kregen we bij de Spaanse verhuurder van de villa (Villas Axarquia S.L.) te horen hoe laat we de villa moesten verlaten en waar we de sleutel moesten inleveren.
Goede raad: informeer uw klanten niet alleen over het ophalen van de sleutel maar óók over het inleveren van de sleutel (plaats en tijdstip).

Ach, het heeft onze vakantie vorig jaar echt niet verpest. Er bestaat veel groter vakantieleed. Maar de ervaring van vorig jaar met Oad betekent wel dat we dit jaar niet weer bij Oad hebben geboekt en ik dit jaar alles tot in detail navraag: check-check-dubbel-check. Tot ze er helemaal ‘gek’ van worden…

Oh, wat heb ik een zin in het aanvallen van de stapel boeken die nu al klaar ligt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten