Mijn lijst met blogs

dinsdag 14 juni 2011

144

Het werd mij aangeraden écht eens naar dit programma te kijken. Nee, niet als stille hint, maar om mij eens enorm te verbazen. En dat heb ik ook inderdaad gedaan, bij het zien van het programma: de allerslechtste chauffeur van Nederland. Na een keer heb ik het ook wel vaak genoeg gezien, moet ik zeggen. Naast verbazing kwam ongeloof, angst en medelijden in mij naar boven. En dat zijn teveel emoties in een keer.

Toen mij geadviseerd werd eens naar dat programma te kijken en ik had gecheckt of het écht geen stille hint was, kreeg ik gelukkig de geruststellende reactie dat ik een goede chauffeuse ben. Ik vind zelf, dat ik ook wel goed rijd… maar twee bijzondere verrichtingen vind ik absoluut niet fijn. En dat zijn de klassiekers (voor vrouwen): fileparkeren en achteruit inparkeren. Het fileparkeren was overigens tijdens het rijexamen de bijzondere verrichting die ik moest laten zien en het ging vlekkeloos! Ook heb ik een behoorlijke poos in een smalle doodlopende straat gewoond. Dat betekende dat wanneer ik de auto eens voor de deur moest zetten, ik de hele straat achteruit in moest rijden. Een smalle straat met een bocht op een terp wel te verstaan! Dus achteruit omhoog met een bocht, en dat was geen probleem. Kwestie van regelmatig doen. Oefenen, dus!
Ik heb mij dan ook voorgenomen om – ook wanneer er een gemakkelijke plek is en/of vooruit inparkeren best kan – altijd file te parkeren of achteruit in te parkeren. Afhankelijk van de situatie, uiteraard. Gewoon om te oefenen.

Maar… dat wél, wanneer ik alléén in de auto zit! Mijn lief kan bij wijze van spreken de auto met de ogen dicht in de kleinste hoekjes en gaatjes parkeren. Hij kan heel goed op de spiegels rijden en dat moet ik dus écht trainen. Hij moet dan ook vooral niet naast mij zitten wanneer ik ‘een grote uitdaging’ moet aangaan. Zit ‘ie wel op de bijrijderstoel en zie ik niet zitten dat ik het parkeren even 1-2-3 fiks, dan zijn er twee mogelijkheden: óf ik zet de auto stil en hij mag achter het stuur plaatsnemen óf ik rij verder op zoek naar een gemakkelijker plekje. En dat levert dan weer de klassieke discussie binnen de auto op.

Eigenlijk zijn wij een bijzonder gewoon stel J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten