Mijn lijst met blogs

dinsdag 28 juni 2011

151


Tijdens de vakantie ging het schrijven gewoon door, alleen dan op de old school manier met pen en papier. De blogs 146 tot en met 160 (-152) zijn dan ook later overgetikt als ‘vakantieblogs’
20 juni 2011 (2)
Dieren op vakantie.
Van CuraƧao (2000) herinner ik mij vooral de kakkerlakken in huis en in het bijzonder het exemplaar dat op een nacht in mijn nek lag te kriebelen. Ik sloeg ‘m van mij af waarop ‘ie op de muur bleef plakken. De heldhaftige vriendin bij wie ik op visite was, werkte hem met een zwemflipper naar buiten. Toch handig dat er geen glas in het raam zat (wel tralies).

Van La Palma zijn de vele hagedissen bijgebleven. Ondanks dat ze wegschoten wanneer ik de minste beweging maakte, had ik het er niet op. Zeker niet op die donkere met blauwe ‘wangen’ die in de muur van het huisje zaten: tussen de stenen van het pittoreske in lavasteen opgetrokken huisje zat zoveel tussenruimte dat hagedissen zich er ‘nestelden’. Kwam er niet af en toe een hagedis om de hoek kijken, maar zijn kop uit de muur steken.

Op Mallorca zijn nu geen hagedissen, geen kakkerlakken, ook geen muggen en vliegen (gelukkig!) maar zijn vreemde vogels. Vanochtend noemde mijn lief de Starwars-vogel en inderdaad het geluid dat het beestje voortbracht klonk als een laserzwaardengevecht uit een SF-film.
En dan zijn er de pauwen. Overdag zie en hoor je ze niet maar zo rond 20.00 uur stoot de mannetjespauw in de tuin zijn lokroep uit. Links in de verte klinkt een antwoord en ook ergens rechts. Dat gaat zo zeker een dik uur door.

Het zijn hopeloze kreten.
Ik hoop dat ze elkaar in de loop van onze vakantie vinden.

NB. Pauwen kunnen net als hanen ’s ochtends denken dat ze mensen moeten wekken.
NB2. Later ontdekte ik ook nog twee kleine ratten bij de veranda… was ik minder blij mee…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten