Mijn lijst met blogs

zondag 12 juni 2011

142

Op weg naar Raalte, naar het Ribs & Bluesfestival kwamen we op het idee toen we achter een ultrakleine rode Matiz stonden bij een verkeerslicht. Op de achterruit van de Matiz was een zogeheten bumpersticker geplakt… alleen was de bumper te klein, dus vandaar de sticker iets hoger op het autootje: ik ben nu nog klein maar wacht maar af wanneer ik groot ben en een echte brandweer auto (iets in die strekking en ja, die spatie tussen brandweer en auto stond er echt). Het idee om bumperstickers te registreren veranderde op het festivalterrein in het vastleggen van foute teksten op t-shirts. Zomaar een aantal:
• Bluesin' the way to your soul
• Momentje, m'n collega komt zo
• Een sixpack is niet genoeg, geef mij maar een heel vat
• UZI does it
• Echte mannen eten geen honing, die bijten de bijen
En dat is dan nog maar een greep. Ik ga het nog gekker vertellen: op het festivalterrein van Ribs & Blues zijn meerdere stands, waar t-shirts met foute – laat ik het ‘bijzondere’ noemen – teksten gewoon te koop zijn. Van babyformaat 68 tot grote-mannen-met-dikke-buiken-formaat-XXL: goed gereedschap hangt onder een afdak… dat werk…

Morgen – wanneer het redelijk weer is – gaan we weer naar Ribs & Blues en neem ik mijn goede fototoestel mee (dat viel namelijk vandaag ook op: het aantal mensen met een Nikon-spiegelreflexcamera met halsband met knalgele letters Nikon, dus ik loop echt niet uit de pas). Dan ga ik alleen maar t-shirts vastleggen. Naast de foute shirt à la bumpersticker, heb ik vandaag ook héél veel shirt gezien die doen herinneren aan bands en muzikanten van weleer: Cuby and the Blizzards, AC/DC, Rolling Stones, Rory Gallagher en Status Quo. Dat moet een geweldig mooie fotoreportage worden morgen. En tussendoor luister ik ook nog even naar gave muziek en prik ik een vorkje kibbeling, vegetarische bamischijf en Surinaamse roti (want ‘ribs’ in de festivalnaam betekent niet dat er alleen maar hele grote bbq’s staan…).

Kortom, aanrader voor de nostalgische festivalgangers: Ribs & Blues, ieder Pinksterweekend in Raalte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten