Mijn lijst met blogs

dinsdag 11 januari 2011

011

Het is een vreselijk programma en natuurlijk geldt dan ook voor mij: kijk er dan niet naar! Het hoeft niet!
Maar het is soms zo lekker nietszeggend: even met een bord op schoot, in het vuur starend, hersenen op inactief, de werkdag ‘verwerken’ en langzaam de vrije avond inglijden. En dat kan prima met RTL Boulevard, want dat is over het algemeen nietszeggend geklets.

Toch zat ik laatst ineens rechtop: men toonde een foto van iemand in zwembroek…
Nee, ik zat niet rechtop omdat ik een meneer in zwembroek shocking, spannend, of opwindend  vond of vind. Van vreemde meneren in zwembroek word ik niet warm of koud. Daar moet ik uiteraard het bekende clichĂ© aan toevoegen: tenzij het mijn eigen lief betreft, ofcourse!
Terug naar het punt, dat ik wilde maken.
De enige reden voor het tonen van de foto was: de gefotografeerde meneer – de zanger Michael BublĂ© – heeft geen sixpack, is geen sportschooltype, maar heeft een paar pondjes teveel volgens ‘de maatstaven’. Dat was het hele item: iemand even in de zeik nemen omdat ‘ie wat zwaarder is. Even in 10 seconden iemand belachelijk proberen te maken en dat was het…

Moet ik nog toelichten hoe belachelijk dit korte item was? Lijkt me niet.

Is er dan niemand op die redactie die denkt: “Misschien moeten we iedereen – mager, slank, volslank, gezet, dik – gewoon in zijn/haar waarde laten en met respect behandelen”???
Is er dan niemand op die reactie die denkt: “So what, hoe iemand er in zwembroek uit ziet”???
Is er dan niemand op die redactie die denkt: “Ik weet niet welke idioot deze foto heeft gemaakt, maar ik zou niet weten wat we met deze foto kunnen of moeten”???

Eigenlijk heb ik geen woorden voor deze belachelijke 10 seconden, en wil er dan ook verder geen woord meer aan vuilmaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten