Mijn lijst met blogs

vrijdag 21 januari 2011

026

De planten in de enorme pot voor de ingang, zagen er troosteloos uit. De sneeuw, kou en (nacht)vorst had hen niet goed gedaan. Misschien horen ze er altijd in de winter zo uit te zien… lopen ze in het voorjaar helemaal uit en staan ze zomaar weer in volle bloei. Geen idee; ik heb niet zoveel verstand van flora.

Het was alweer even geleden dat ik samen met het mannetje (zie blog 010) naar de Intratuin was geweest. De laatste keer stonden er nog vele (kunst)kerstbomen te koop, en bakken vol met kerstballen in alle kleuren van de regenboog. Zoveel variatie dat ik niet de trend van kerst 2010 kon ontdekken. Misschien was de trend wel dat alles ‘mocht’: gewoon doen wat een ieder zelf het mooist, leukst en gezelligst vindt. Ben ik vóór. Het feit dat er kerstbomen en kerstversiering bij de Intratuin stond uitgestald, wil niet meteen zeggen dat we half december voor het laatst in het tuincentrum zijn geweest: volgens mij worden de schappen in de Intratuin na de herfstvakantie al volgestouwd met ballen, bellen, slingers, oase en hulsttakjes.  

Vanmiddag werden de laatste kerststukjes uit elkaar getrokken (vond ik nog rijkelijk laat); delen werden in een winkelwagentje gelegd om in een magazijn te bewaren en delen eindigden in een grote container. Vele vierkante meters vloeroppervlak en schapruimte waren leeg. Aan het plafond hingen al borden waarop stond aangegeven, wat er binnenkort wordt uitgestald: tuinmeubelen, barbecues en vuurkorven.

Het mannetje en ik waren de enige twee klanten in de ‘coffeecorner’. In de koeling stonden nog drie gebakjes: een paars bosvruchtenkwarkgebakje, een geel citroenkwarkgebakje en een appelgebakje. De bovenkant van het citroenkwarkgebakje leek een beetje uitgedroogd en de toef slagroom was geschrompeld.
“Zonder kerstbomen ziet het er maar triest uit”, zei het mannetje.
Ik was het volledig met hem eens.

Thuis knipten we van de zorgvuldig gekweekte lange, rechte stelen van de gerbera’s, minstens de helft af! Een andere vaas was waarschijnlijk respectvoller geweest. De drie paarse, drie rode, drie oranje en drie witte bloemen vormden nu wel een vrolijk geheel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten