Mijn lijst met blogs

vrijdag 14 januari 2011

015

Woehoe! De bevestiging is binnen!
Ik kan natuurlijk niet zeggen wanneer, waar en door wie, want dan is zo te googlen wanneer ik niet thuis ben. Dat zou een uitnodiging zijn aan dieven die van een oud bankstel houden, een televisie die net zo diep is dan dat ‘ie breed is en een piano die alleen met zes man te verplaatsen is. Ondanks dat er geen dingen van enorme waarde in mijn stee te vinden zijn, blijft het natuurlijk behoorlijk dom om te zeggen wanneer ik van huis ben.

Cursus 2009 Foto: J. Bosgraaf
Maar dat ik mij weer heb ingeschreven voor  een meerdaagse cursus creatief schrijven, kan ik best aan het ‘papier’ toevertrouwen. Vandaag de bevestiging gekregen, dat er nog een plekje over is, en het verzoek het cursusgeld over te maken! Het duurt nog wel even, maar ik heb er nu alweer bereveel zin in. Lekker een paar dagen opgesloten zitten in een cursuslokaal, héél old-school met pen en papier op tafel, en maar schrijven! Alle pennenvruchten worden voorgelezen voor de groep. Dus bijna twee cursussen in één: een cursus prozaschrijven én een cursus voordragen voor publiek.

Na een avond en een ochtend schrijven in een rond cursuslokaal – vast heel feng shui - worden de cursisten met een opdracht naar buiten gestuurd: de omgeving vormt dan de inspiratiebron voor de verhalen die de cursisten 's avonds weer met elkaar delen.

Het wordt de vierde keer dat ik naar deze meerdaagse cursus ga. Ik mag en durf wel te zeggen, dat iedere editie een succes is. Er zijn steeds terugkerende elementen én weer nieuwe. Steeds terugkerend is de manier waarop de cursusleider mij weet te inspireren.

Na een paar dagen ga ik helemaal moe van de indrukken, de inspanning en interactie, maar met een blocnote vol verhaaltjes en een hoofd vol ideeën weer naar huis. Vandaar: bereveel zin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten