Mijn lijst met blogs

donderdag 13 januari 2011

013

Dit tafereel kan per 24 januari ook bij de AH plaatsvinden, maar nú al bij de C1000.

In het tochtportaal van de C1000 zag ik ze staan. Kinderen die iedere klant – of ze nu een boodschappenwagen vol levensmiddelen naar buiten duwen, zware uitgerekte plastic zakken dragen of een enkel product onder de arm – vragen: “Heeft u voetbalplaatjes?”
Ik dacht even: “Als ik straks met een  voetbalplaatje naar buiten wandel, zeg ik dat ik geen plaatje heb, want ik kan niet één kind uitkiezen uit zo’n groepje”.

Toen de caissière zei: “Dat is dan € 9,45” was mijn probleem opgelost. Bij C1000 krijgen klanten per besteed tientje een voetbalplaatje! Hoe dat straks bij de AH is, weet ik eigenlijk niet…
Met een half plastic tasje boodschappen liep ik naar buiten en zag ‘m staan. Helemaal alleen; de rest was al naar huis of had het gewoonweg opgegeven. Hij had stekeltjeshaar, grote bruine ogen, de oren waren ietsje van het hoofd geplaatst en zijn melkgebit was al deels uitgevallen, maar nog niet helemaal vervangen door grote-mensen-tanden.

Waarom stond dat potje crème dat ik zoek niet in het schap?
Waarom heb ik een half volkoren meegenomen, en geen heel?
Waarom haal ik mijn yoghurt steevast bij de Turkse winkel naast mij en niet voor één keer in deze supermarkt?

Of

Had ik nu maar die impulsieve aankoop bij de kassa gedaan!
Dat leuke blauwe blikje met frisse smints.

Dan hadden er twee blije mensen in het tochtportaal gestaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten