Mijn lijst met blogs

zaterdag 15 januari 2011

017

Dit jaar word ik 40. Vind ik niet leuk, maar ga er vanuit dat wanneer ik tegen de 50 loop, denk:  “Waar maakte ik mij druk over toen ik 40 werd! Over een aantal dagen 50 worden is pas erg, een drama!”
Laatst zei oma, die mijn oma niet is maar die ik wel zo noem, toen ik bijna verschrikt riep dat ik dit jaar 40 word: “Wat lekker jong!”
Dus dat zal ik later ook wel vinden.

Weet ook wel dat het nare gevoel dat kleeft aan 40 worden, slechts een opgelegd gevoel is. Maar toch…
Iemand kan iedere avond alleen thuis zitten, in het vuur starend voor tv. Maar het is ineens een eenzame kerst, wanneer diegene op 25 december alleen thuis is.
Iemand wordt nog vele, vele fijne, gezonde jaren gewenst op iedere verjaardag… maar met ingang van de 30ste verjaardag wordt bij de ronde getallen toegevoegd: “Zo…. dusss… en hoe voelt dat nou… zo’n mijlpaal?”
Bij de 31ste  en  41ste verjaardag heeft iedereen zich weer ‘herpakt’ en worden er weer normale felicitaties uitgesproken en worden er weer ‘fijne wensen gewenst’.
Volgens mij stopt dat toevoegen van de “Zo…. dusss…en hoe voelt dat nou… zo’n mijlpaal?” voor vijftien jaar na de 50ste verjaardag… maar die viering mag dan ook als dieptepunt beschouwd worden wanneer er een spandoek, (huizenhoge opblaas)pop en Abraham- of Sarahkoek bij aangesleept zijn.
Bij de 60ste verjaardag doet men niet raar… dat bewaart men voor de 65ste.

Anyway, voordat dit het zoveelste afgezaagde verhaal wordt over 40 worden – er zijn er al duizenden  geschreven – nog even het volgende:
Mocht ik dit jaar mijn verjaardag niet vieren, dan heeft dat niets te maken met die ‘magische’ leeftijd. Ik vier al jaren mijn verjaardag niet meer. Zou zomaar kunnen dat ik al bijna de helft heb overgeslagen. Overweeg dan vaak, om ook maar gewoon weg te zijn, wat ik volgens mij in de praktijk precies een keer heb gedaan (Vlieland).
Die keer dat ik graag in het vliegtuig had gezeten naar Curaçao, was er net op mijn verjaardag geen stoel in een vliegtuig beschikbaar. Jammer joh.
Maar de volgende dag wél. Dus die keer telt ook een klein beetje mee…
Twee keer op mijn verjaardag weggeweest naar een eiland.

Hmm… het vliegen naar een ver, zonnig oord… helemaal niet zo’n gek idee…
Eens even googlen naar een mooie bestemming…

Straks kan ik gewoon niet wachten tot ik jarig ben en 40 word!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten